لمینت یا کامپوزیت دندان جلو؟ کدام یک برای ترمیم دندان های جلویی بهتر است؟
نوشته شده توسط : mohadeseh

دندان های جلویی، بیشترین جلوه را در بین انواع دندان ها دارند، به همین خاطر افرادی که دندان های قدامی آنها شکسته است، رنگ آنها زرد شده و یا از فاصله بین دندان ها رنج می برند، همیشه در این فکر هستند که چگونه زیبایی دندان های خود را بازگردانند؟ لمینت و کامپوزیت هر دو جزء بهترین روش های ترمیم فرم و رنگ دندان های جلو است، اما کدامیک بهتر است؟ در این مقاله می خواهیم به بررسی لمینت دندان جلو و کامپوزیت دندان جلو بپردازیم. 

لمینت دندان

ماده سازنده لمینت دندان، پرسلین ونیر میباشد که حتی از مینای دندان نیز بادوام تر است و در برابر لکه و ضربه مقاوم میباشد. علاوه بر استحکام بالا، لمینت ظاهری مشابه دندان های طبیعی دارد و به همان اندازه شفاف است. 

آماده سازی لمینیت: دندانپزشکان زیبایی ماهر به طور محافظه کارانه هر دندان را برای حفظ مینای دندان تا حد امکان آماده می کنند و در عین حال اطمینان می دهند که روکش ها در جلو و کناره های دندان ها و در خط لثه طبیعی به نظر می رسند.

ظاهر لمینت دندان: دندانپزشکان زیبایی پیشرفته با لابراتوارهای چیره دست کار می کنند تا روکش هایی درست کنند که کاملاً با رنگ و ویژگی های دندان های اطراف مطابقت داشته باشد.

ماندگاری لمینت دندان: این روکش طول عمر بالایی داشته و اگر به خوبی از آنها مراقبت کنید، روکش های چینی شما ممکن است تا 20 سال دوام بیاورند.

کامپوزیت دندان

مواد سازنده کامپوزیت ونیر: شیشه یا کوارتز به همراه رزین پلاستیکی، کامپوزیت دندان را می سازند. کامپوزیت در انواع سایه ها و شفافیت ها موجود است و دندانپزشکان زیبایی آن ها را برای ارائه نتایج طبیعی ترکیب می کنند.

آماده سازی کامپوزیت ونیر: محافظه کارانه تر از آماده سازی روکش های چینی است. دندانپزشک زیبایی شما دندان های تغییر رنگ داده شما را حکاکی می کند تا آنها را برای کامپوزیت آماده کند و اطمینان حاصل کند که باندینگ دندان های شما را خیلی ضخیم نشان نمی دهد.

ظاهر کامپوزیت دندان: دندانپزشکی که یک هنرمند واقعی است می تواند کامپوزیت را با رنگ و شفافیت دندان های طبیعی شما ترکیب کند. جلا داده می شود تا با براقی دندان های شما همخوانی داشته باشد.

طول عمر کامپوزیت دندان: در عرض سه تا پنج سال، سطح باندینگ فرسوده می شود. دندانپزشک شما باید آن را دوباره روی سطح بکشد.

برای دندان های جلو کامپوزیت بهتر است یا لمینت؟

در صورت امکان، یک دندانپزشک زیبایی- ترمیمی تا حد امکان ساختار دندان سالم شما را حفظ خواهد کرد. برای اینکه به ساختار دندان های شما دست نخورد، معمولا دندانپزشک روش کامپوزیت دندان جلو را انتخاب میکند. البته تفاوت لمینت و کامپوزیت، بسیار گسترده است. این روکش ها از نظر میزان شفافیت، طول عمر، مراحل انجام، قیمت و ... تفاوت دارند. 

ونیرهای چینی ممکن است برای اصلاح چندین دندان توصیه شود

اگر دندان های جلو تغییر رنگ داده اند، یا اگر کل ناحیه لبخند شما نیاز به ترمیم ظاهری دارند، ممکن است لمینت دندان توصیه شود. وضعیت و موقعیت دندان‌های شما نیز می‌تواند روی درمان زیبایی که دندانپزشک شما توصیه می‌کند تأثیر بگذارد.

به دنبال یک دندانپزشک زیبایی معتبر در منطقه خود بگردید و برای مشاوره برنامه ریزی کنید. دندانپزشک به اهداف لبخند شما گوش میدهد، دندان های شما را معاینه می کند و گزینه های شما را توضیح می دهد. شما می توانید تصمیم آگاهانه ای در مورد اینکه ونیرهای چینی یا کامپوزیت برای شما مناسب هستند، بگیرید.

 

برخی از دندانپزشکان ممکن است انجام عمل زیبایی روی دندان های مجاور دندان های تغییر رنگ داده را پیشنهاد دهند، اما این اغلب نشان می دهد که آنها فاقد هنر لازم برای مطابقت با رنگ هستند. بهتر است نظر دوم را دریافت کنید. برای مشاوره با یک دندانپزشک زیبایی معتبر و انجام کامپوزیت دندان های جلویی یا لمینت دندان های جلویی، همین الان با شماره 44451627-021 تماس بگیرید. 





:: برچسب‌ها: کامپوزیت دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: